I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, July 18, 2012

L?

assalamualaikum..

mostly, makhluk yang bernama manusia ni suka sangat jump to conclusion without knowing anything. hurm. aku dikelilingi dengan orang yang macam ni. orang sekeliling aku, tak kira di dunia nyata mahupun secara maya. kenapa ey? is it really hard to ask anything that you not even know to people who are really in the situation? tapi senang pula nak bukak mulut hebah cerita macam si mail jual ayam 2 singgit?? hey peeps, come on lah.! malu bertanya sesat jalan, tahu?

seriously, aku sangat tak suka dengan orang yang macam ni. please. jangan anggap diri tu CCTV SEANTERO DUNIA sampai apa yang kau tak tahu pun kau kata kau tahu. kau rakam setiap kejadian sampai yang tak ada pun diada-adakan. heh. carik kain orang kau nampak, kau teliti dalam-dalam, tapi tak sedar kain sendiri dah rabak. come on lah, tolong pasang renda-renda, manik-manik dulu kat kain sendiri, boleh? bukan apa, cuma aku takut kau TERBOGEL depan khalayak sebab ralit sangat meneliti orang lain. ^^

tak salah mengambil berat. sungguh. tapi jadi semak bila kau terlalu ambil berat sampai kau nak orang lain turut mengambil berat. :) aku tahu kau seorang yang sangat caring, tapi tolong lah jangan jadi si caring yang annoying. :) 

dan tolong lah tukar mentaliti anda wahai makhluk ciptaan Tuhan. jangan kerana nila setitik, rosak susu satu kolah. jangan sebab sekor ayam terberak dekat pintu rumah kau, semua binatang kau banned sampai jadi vegi. kami tak rugi apa-apa. kau yang rugi sebab tak dapat rasa nikmatnya daging ayam. heaven, tahu?

aku tak benci orang yang macam ni sebab aku tahu diorang ni takde life yang ohsem. apa yang mereka tahu cuma memandai-mandai, mungkin dengan cara ni hidup mereka jadi ohsem? entah.   


get some life peeps. jangan dok treasure life orang lain, treasure your own life. :) 

-- aku tak marah kalau kau 'sibuk' dengan hal aku, tapi aku akan bising kalau kau 'sibuk' dengan hal orang yang aku sayang. ^^
-- no matter who he/she is. no matter how much AGES you have. :)
-- tolong jangan jadi paparazi yang sibuk nak melabur saham ke JAHANAM, tapi jadi lah yang rajin melabur saham ke JANNAH.



No comments: