I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, July 21, 2012

3 perkara :)

assalamualaikum..


kadang kita terima ‘kejutan’ dalam hidup kita. Surprise yg kita langsung tak sangka. Dah nama pun surprise, nak sangka macam mana, kan? Whatever.

Kadang kita lupa, yang hidup ni bukan setakat macam dalam buku fiksyen non fiksyen. Kita lupa, yang kita ni manusia. Sifat natural dalam diri manusia, setiap orang inginkan yang terbaik dalam hidup mereka, kan? Please don’t prove me wrong. :)

Kadang kita suka mengukur diri sendiri, berdasarkan masa lalu. No?

Pesan saya, jangan terlalu tenggelam dengan masa lalu. Find a balance in your life. Kalau kata dulu kita ni hitam, sampai sekarang takut nak bergerak sebab terkenang zaman dulu, you’ll ruin your future. Kalau kata malas nak fikir langsung tentang masa lampau, sampaikan terulang balik kesalahan lalu, ur future pun tak terjamin. Jadi, balance kan antara past, present dengan future. Jadikan kesilapan kita dimasa lalu tu sebangai penaik semangat kita untuk jadi yang terbaik sekarang, insyaAllah masa depan turut cemerlang. :)



Life is full of surprises, dear. Treasure it. Never waste your time to regret what you’ve done without move on, but regret if you aren’t moving any inch. Life is too short to stay dekat takuk yang lama.

ni mungkin takde kaitan, tapi aku suka quotes ni :)

-- Tiba-tiba teringat pesan Hilal dekat NLKO beberapa hari yang lepas, kalau nak buat silap, buat kesilapan yang baru, jangan diulang kesilapan yang lama. :) dan, cuba tengok perkara yang kita buat sekarang, boleh memberi manfaat tak untuk kita di 10 tahun akan datang. Think. ^^

No comments: