I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, November 18, 2012

bloody monday

assalamualaikum..

it's not a movie review. :) malas nak buat review since aku rasa ramai yang tahu cerita Bloody Monday ni kot. ke tak ? er. 

abam kachak   cc: inche gugel

okay. since aku ni budak baik so aku nak describe satu dua jalan cerita Bloody Monday ni. is it really 'jalan cerita' ? lepas kena sound dengan miss kanai tentang buruknya penggunaan tatabahasa aku, tetiba aku bertukar jadi orang yang sentiasa berhati-hati bila nak berkata-kata. tapi dengan dia je lah. i need kamus dewan bahasa dan pustaka stick with me every time i am with her. maybe.
what's the problem with ' hensem nya kawasaki tu ' ? and, it's a normal thing kalau guna ' itik tu sensorang je kat situ '. kan nampak lebih mesra gitu. tak ke ? *maaf cikgu*

back to the bloody monday, cerita ni mengisahkan tentang seorang brader ni nama dia fujimaru apa ntah. he is a hacker known as flacon. dia fight bersama-sama dengan THIRD-i, an organisation dekat Jepun tu untuk mengalahkan satu kumpulan terrorist yang nak reconstruct Jepun. aku tak sure lah THIRD-i ni polis ke hape, but more to pasukan yang menyelamatkan negara. macam citer otromen tu, the one and only pasukan yang selamatkan bumi daripada ancaman raksasa. lebih kurang gitu lah sama dengan THIRD-i ni. cuma diorang ni gaduh dengan terrorist melalui sistem komputer. tak macam otromen yang lebih thrill dengan aksi-aksi laser beam, bertukar, terbang-terbang, dan tak kurang juga dengan yang hantar raksasa balik ke tempat asal mereka tanpa menggunakan kekerasan. hero terbaik ku. :D si terrorist ni serang Jepun guna komputer je. teknologi katanya. *tapi aku terkena serangan tekanan mental sekejap masa awal-awal tengok citer ni.* diorang plan nak bom si Jepun ni guna The Third Emperor, memula guwa dah bayang prince charming ke hape si third emperor ni. dah emperor, mesti lah diraja kan. tu apa yang ada dalam bayangan imaginasi aku lah. tapi panas tak sampai ke petang. tetiba prince charming dalam anganan bertukar menjadi bom yang gila besaw. bom yang kononnya power gila yang ketiga yang terhasil. hancur harapan nak cuci mata. nasib baik si fujimaru tu hensem. okay, dah. bab nak buat movie review ni aku failed bawah 20 peratus. jadi korang kalau nak tahu dengan lebih mendalam, atau nak selami lagi cerita ni pasal apa, mohon ringan-ringankan jari singgah dekat inche google. dia pasti menyediakan khidmat terbaik. *promotertakberbayar*

tujuan asal aku hapdate ni sebab nak kasi korang dengar ost cerita ni je. entah macam mana, entah bagaimana, boleh tersalah parking masuk review. padahal dah tulis awal-awal bukan movie review. entah kenapa, entah bagaimana lagi sekali, aku rasa ayat aku dah mula jadi huru hara. cilake. 



aishite..aishiteru~~ lalalala~~ lepas dengar asik nak nyanyi je. bertungkus lumus nak hafal lirik. demi meningkatkan lagi pengusaan bahasa Jepun kononnya. eh.

okbai. 

edited :: lupa nak mentioned. ni season 2 punya citer. ^_^

2 comments:

محمد رازيق said...

aku masih belum tgk cerita ni. tapi mcam best bloody monday ni. hehe

kasut puteh said...

tengok lah. dia ada season 1 n 2. tak mengecewakan :)