I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 22, 2012

matematika

" sudah.! kita putus.! gua dah tak tahan dengan lu lagi.! lu ingat, hati dan perasaan gua ni untuk dibuat main ke hah???! " tengking si Kamilan sampai tercabut halkum nya. Pen di tangan dicampakkan ke lantai.

" kenapa kau marah sangat ni? bukan kau kata kau sayang aku? kau kata kau cinta aku. dulu, masa sekolah bukan main lagi kau mengayat aku. dari form 4 sampai form 5, apa pun yang aku buat kau tetap sabar. kau tetap dapat cari jalan penyelesaian untuk masalah yang kita hadapi. kenapa sekarang kau berubah?? " kate si matematika dengan beriya dan agak sombong.

" ahhh.! itu dulu.! dulu cinta gua kat lu mekar bak jambangan ros segar. sekarang, gua dah tak tahan.! walaupun gua nampak macho, tapi gua juga ada hati dan perasaan. sampai hati lu buat gua macam ni. sampai bila lu nak uji gua?? masih tak jelas ke sayang gua kat lu? " Kamilan terduduk. dia menangis teresak-esak.

" bukan aku.....bukan aku yang paksa kau untuk sayang aku....kau yang..."

" ahhh.! sudah.! mulai hari ni, gua nekad yang gua takkan jatuh cinta lagi dengan lu. lu sayang sangat dekat si x tu kan, sampai lu asik menyusahkan gua cari dia. lu pergi cari dia sendiri.! gua dah malas nak amik kesah. okbai.!! "

Kamilan mencampakkan kertas soalan matematik nya kelantai lalu dipijak-pijak sehingga lunyai. " kita dah takde apa-apa lagi.! " maka berakhir lah riwayat si matematika setelah dipijak-pijak oleh Kamilan. 


--- > stress dengan test math tadi. kalau lah aku mampu untuk pijak kertas soalan tadi.....

---- > orang kata jangan give up. baik lah. aku tak give up. berusaha lebih keras lagi :)
---- > i love you, math.!! 

No comments: