I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, October 11, 2012

dokter BINATANG

" Mannn. sabar lah. bini kau tak pape tu. kau rilek je lah. aku ada magnum lebih. kau nak? " Kame'an yang dari tadi duduk tak reti diam macam katak kena garam berpaling 840 darjah kearah Pak Jemput. apakejadahnya orang tua ni nak mengajak aku bernombor. dia tak tahu ke aku tengah susah hati. mintak backhand ala otromen ke hape ni. " aku tak main nombor lah Pak Jem." jawab Kame'an konon-konon suci. 

" kau ingat aku ni tua kutuk tak sedar diri ke? ni haaa. aiskrim magnum ni. aku baru beli tadi. keluaran terbaru lagi. kot-kot boleh menyejukkan hati kau yang tengah tak tenteram tu. dah macam kekura tertelan batu aku tengok." 

" macam mana lah aku nak tenteram Pak Jem oii. bini aku kat dalam nu haa. entah apa jadi kat dia. manusia kat dalam tu entah dah hape kan bini aku tu pon aku tak tahu." Kame'an mengoyakkan plastik bungkusan magnum dengan rakusnya lalu diaimkan ke tong sampah. dengan sekali cubaan sahaja sampah tersebut berjaya dimasukkan kedalam tong sampah. ohh Kame'ann.....

" takde nya diorang nak apa-apakan bini kau tu. tak hadap pon diorang dengan si Semek tu. kehkeh." Pak Jem ketawa kecil. chuckle kata omputih. tiba-tiba Pak Jem jatuh terjelepok dari kerusi hasil daripada tumbukan padu naga berkepala lembu Kame'an. padan muka kau Pak Jem. siapa suruh mengutuk bini aku. kata Kame'an dalam hati. baru sahaja Pak Jem nak mereply tumbukan tersebut, tiba-tiba....pintu kecemasan yang menempatkan si Semek terbuka. wanita berbaju putih lengkap keluar dari bilik itu. mereka berdua terkedu sebentar. 

" dokter, amacam dengan si Semek kat dalam tu? " tanya Pak Jem. Kame'an hanya menunggu tanpa berkata apa-apa.

" dia okey je Pakcik. Jangan risau. cuma dia perlukan masa beberapa hari untuk pulih. "

" ohh yeke. bagus lah kalau macam tu...." tiba-tiba Pak Jem terdiam. " terima kasih, dokter.....BINATANG." Pak Jem menyengih. 

dokter yang bengang buat muka inesen nya lalu mereply " sama-sama TUAN LEMBU,"

*************
kasut puteh says : 

veterinar is the scientific name for those who are works as animal saver. there's no such thing as dokter binatang or whatsoever. don't be like Pak Jem who is so suka-hati-mak-dia-je nak sebut apa. :)

and for those who can't understand the quick chapter above, i'm so sorry. do dive in more deeply. thank you. 

special for bumiputra only. :) *coz only bumiputra can faham the meaning. no?*

2 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Doktor binatang tu. bunyik cam kejam je kan,hahaha.

Samalah jugak kalau gelarkan pengawal keselamatan tu, "pak guard"

Macam merendahkan org je bunyinya.

kasut puteh said...

hahah. tahu takpe. rasa macam tak respect je...