I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, July 16, 2012

on the way to.......

assalamualaikum,.

shah alam bakal menjadi tempat aku melukut mengutip ilmu tidak lama lagi. nak kata aku happy tahap petala kelapan tu macam tak, and sedih tahap cik kiah baru lepas kena cerai pon idak lah juga. yang sedang-sedang saja lah kott. tapi aku admit, sedih sikit. niat dihati teringin sangat nak ke kedah. tapi,,apa boleh buat. mungkin shah alam adalah yang terbaik :)

tak lama lagi dah nak mulakan hidup sebagai seorang pelajar lepas sekian lama aku meninggalkan title pelajar tu. otak yang dah berkarat kuning keemasan taik angsa ni perlu dipolish semula supaya bersinar semula macam gigi pelesu Nek Jah.! merghelip gitu. kalau dulu masa foundation aku lah yang paling malas setadi, aku lah yang paling rajin tuang kelas, aku lah yang paling malas nak beresaimen, segala-galanya malas *tu yang dapat gelaran koala tu, membuta je yang aku rajin*, tapi, kali ni aku berzanzi.! aku akan menjadi seorang student yang kurang sikit malas nya. heh. pledge orang yg tengah bersemangat la kununnya. 


but seriously, i won't do what i've did masa foundation dulu. serik.! tu yang orang lain foundation 2 sem and max 3 sem, tup tup aku kena 4 sem.! dalam sejarah pula tu. kami antara 20 orang pemegang rekod sepanjang U kami ditubuhkan. hew hew. bila dah masuk sem 4, dah terasa sangat senior, sampai kelas pun aku cuma pergi 3 KALI je sepanjang 3 BULAN aku kat situ. aku senior yang hebakk, kan? time tu takde rasa apa pun. cool je. 4 sem pun 4 sem lah. redha lah kononnya. tapi....bila tengok kengkawan yang satu batch dulu dah seronok hidup kat alam lain, maksud aku alam degree lah kan, tetiba aku rasa macam **** ar.! kenapa diorang tak failed macam aku?? time tu baru aku sedar, tinggi rupanya langit tu. 

heh. 


berharap orang lain senasib dengan kita, tapi langsung takde usaha nak kejar orang lain yang berjaya. what kind of mentality is that?? cuma tahu nak orang lain jatuh, tanpa ada kesedaran langsung nak bangun kan diri sendiri. tu cara pemikiran orang tak matang. tu cara pemikiran orang yang akal nya cetek. tu cara pemikiran orang yang langsung tak profesional bahkan bukan tahap amatur. see? being jealous with successful person isn't a crime. true. but, when you do something to ruin it, it is a crime. mungkin takde lah termaktub dekat mana-mana perlembagaan, but it is a crime against the law of jealousy. 

experiences thought us tons of things. belajar dari pengalaman. dan sepanjang dua tahun aku kat sana, macam-macam aku dah belajar. tinggal pilih, nak yang elok atau yang busuk.


macam biasa, sumber dari Dr. Gugel :)


-- bila tanya dekat orang yang berpengalaman dalam bidang yang bakal ku terceborrr ni, ada lah sikit rasa depressed kat situ. kononnya nak lari dari law yang buat aku rasa sangat bangang ni, tapi rupanya aku masih tak boleh lari. tapi tak kesah lah. as long as aku masih boleh pegang kakileter, cukup lah kot. even though its only for 30% je. 70% lagi, kena hadap buku sampai muntah pekat. hew hew

No comments: